OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Tuesday, 29 November 2011

Menguruskan hidup

Bismillahirahmanirahim... Setelah kita semua tetapkan matlamat dan cita-cita, datang lagi satu cabaran pada kita. Cabaran untuk menguruskan masa dan perkara-perkara yang akan kita buat untuk mencapai matlamat tersebut. Cabaran ini tidak boleh dipandang rendah dan diambil mudah. Dalam cabaran ini kita akan berdepan dengan masalah yang mungkin datang dari pembelajaran kita atau kehidupan peribadi. Ini akan menyulitkan kita. Kalau dipandang secara kasar hidup ini, belajar la yang paling penting. Bermula dari belajar, kita mahukan sijil, keputusan, dan ilmu yang baik. Dengan keputusan tersebut, kita memohon pekerjaan yang baik. Kerja yang baik akan membawa rezeki yang baik. Jadi dapat lah kita tangggung keluarga kita. Dengan pendapatan yang baik, kita akan mempunyai keyakinan untuk berumah tangga. Tanggungjawab kita juga untuk menanggung makan minum dan tempat tinggal untuk isteri dan anak-anak kelak. Kalau dipandang secara halus, perjalanan diatas bukan semudah yang disangka. Akan datang ujian yang bermacam-macam bentuk untuk menguji kita. Ujian ini akan berterusan sehingga la kita tiada nafas lagi. Biasanya ujian tersebut datang dari kehidupan peribadi kita. Kadang-kadang kita akan terasa sangat lemah, keliru dan tak boleh fikir apa-apa pun. Dalam keadaan macam ini la nilai persahabatan diperlukan sangat-sangat. Ada masa kita boleh berdiri dengan sendiri, tapi ada juga masa kita memerlukan bantuan orang lain untuk bangun kembali. Rumitnya hidup ini..Tapi kalau dipandang balik, difikir secara tenang cabaran ini lah yang banyak membantu kita untuk hidup. Kita dapat memilih jalan mana yang terbaik untuk diikuti berdasarkan pengalaman yang kita dapat.

Monday, 28 November 2011

Matlamat

Terasa sangat kat hati bila diberi peringatan oleh kakak aku. Orang lain tak boleh merubah diri kita , kita saja la yang boleh ubah diri kita dengan izin Allah. Orang lain hanya memberi sokongan, yang boleh membantu diri kita adalah KITA sendiri. Tetapkan matlamat kita dan cuba sedaya upaya capai matlamat tersebut. Orang yang hidup tanpa cita-cita dan matlamat sama la seperti orang buta yang berjalan-jalan di atas padang yang sangat luas. Berjalan-jalan hingga kepenatan tanpa mengetahui arah yang dituju disebabkan keadaan sekeliling tidak membantu. Alangkah ruginya orang macam ini. Selagi kita punya waktu, kita berusaha la mencari apa matlamat kita. Jangan sesekali berputus asa. Jangan fikir susah, nanti apa yang kita usahakan itu bertambah susah. Salah satu syarat untuk berjaya adalah gagal. Orang yang berjaya adalah orang yang bangkit dari kegagalan tersebut dan berusaha, berusaha, dan terus berusaha sehingga berjaya. Manakala orang gagal adalah orang yang berputus asa. Ini adalah perkongsian peringatan untuk diri aku dan mungkin untuk orang yang masih keliru kenapa dia berada di dunia ini..Jawapan untuk segala soalan adalah ilmu, dan ilmu ini datang dari belajar yang disertai dengan guru. Ilmu yang diajar guru ada keberkatannya. Jangan sesekali derhaka kepada guru, kerana jika guru tak halalkan ilmu yang diajarnya. Maka kita mendapat kerugian yang sangat besar kerana ilmu itu telah hilang keberkatannya.. Ranung-renungkan lah semua itu.

Sunday, 27 November 2011

Nikmat

Ketahuilah, dalam hidup ini..Kadang-kadang kita mendapat banyak apa yang tidak kita inginkan daripada apa yang kita inginkan. Apabila kita dapat apa yang kita inginkan, baru kita sedar kadang-kadang apa yang kita inginkan itu tidak dapat buatkan hidup kita lebih baik. Oleh itu, hargailah segala apa yang ada di hadapan kita..Bersyukurlah segala nikmat yang telah dianugerahkan pada kita.

Siapa aku

Siapa aku sebenarnya?...apa kelebihan aku?.. persoalan inilah yang bermain di fikiran ku, tapi masih tiada jawapannya. Aku dah bertahun-tahun mencari jawapan, tetapi sampai sekarang tidak ku temui. Aku cuba bertanya kepada orang lain, apa kelebihan aku..Tetapi dia tak dapat berikan jawapannya. Susahnya mencari kebenaran. Setiap hari aku mencari dan terus mencari..Apabila aku kenal seseorang, aku boleh nampak kelebihan dirinya berbanding orang lain walaupun satu. Bila aku renung diri aku pula, aku tak jumpa pun kelebihan itu walaupun satu. Setiap  perkara yang aku buat mesti ada orang lain yang dapat buat lebih baik dari aku..Jadi di mana lebihnya aku..Kadang-kadang, aku sendiri terasa penat mencari jawapan ini. Tapi keinginan untuk tahu itu sangat kuat..Ini yang menjadi semangat buat aku mencari makna hidup ini dan siapa aku sebenarnya.

Saturday, 26 November 2011

cinta selepas kahwin

     Sebelum ini, aku ada termimpi tentang berkahwin. Dalam mimpi itu, aku berkahwin dengan gadis pilihan emak aku. Aku tak beberapa kenal sangat gadis tersebut. Pernikahan kami pun nampak dalam keadaan terpaksa. Tapi keadaan masa tu agak kabur dan aku tak beberapa ingat dah.Yang aku tahu, aku dah lafaz nikah tersebut dan dia dah sah menjadi isteri aku. Mulanya aku tak rasa ada perasaan pada dia. Kami jalani kehidupan biasa suami isteri macam orang lain, tapi hati aku tak rasa apa-apa pun. Sehinggalah suatu hari...Berlaku pada waktu kami makan malam. Mulanya dia panggil aku untuk makan malam. Jadi aku pun pergi la. Kami makan atas lantai je walaupun ada meja makan. Yang menjadi keindahan malam tu adalah bila dia duduk depan aku dan aku terpandang wajahnya. hhhmmm...Terdiam aku seketika, panjang aku tarik nafas masa tu. Terlintas di hati aku mengatakan... Cantiknya isteri aku. Hati aku berdebar macam nak pecah. Terasa bahagia sangat di hati ni. Kenapa la aku tak sedar kehadiran dia sebelum ni. Ada sesuatu lagi yang aku masih ingat. Dia tengok aku pandang je pada dia, dan dia tanya kenapa? Aku jawab..Tak ada apa-apa..Hehe..Dengan muka penuh senyuman. Pandangan aku pada dia terus berubah masa tu. Dia ada cakap sesuatu lagi..Kalau nak dapat kan dia, aku kena la jadi orang baik-baik dulu..Tu pesan dia pada aku. Lepas ayat tu disebut, terus je aku terkejut dari tidur...Indahnya perasaan aku masa tu. Aku masih ingat lagi muka dia, tapi samar-samar. Aku tak tahu benar atau hanya mainan tidur mimpi tu. Tapi aku harap perasaan yang aku rasa tu benar. Terlalu bahagia..Aku harap dapat bertemu dengan jodoh aku secepat mungkin.

takut

Hari yang dijanjikan semakin dekat. Aku semakin takut. Cukupkah kelengkapan aku, persediaan aku untuk melalui hari tersebut. Dengan beberapa persediaan yang mengecewakan sebelum ini. Aku rasa diri ini masih banyak kekurangannya. Hei..Lemahnya aku.

Wednesday, 23 November 2011

sahabat Sejati...

Assalamualaikum...Untuk pagi ini, Aku ingin sampaikan sedikit pedoman daripada Iman Al-syafie yang berkait dengan sahabat sejati. Sebelum itu aku ada sesuatu nak kata..Mencari kawan adalah sangat mudah, tapi mencari sahabat sejati tersangatlah susah..Aku jenis yang mudah berkawan dengan sesiapa pun dan aku akui aku juga mempunyai sahabat sejati. Dimasa aku susah, aku boleh meminta pertolongan mereka, dan dimasa aku senang, aku boleh bergelak ketawa dengan mereka..Aku nampak macam mana sahabat aku betul-betul ikhlas dalam persahabatan kami..Tapi aku takut..Takut..Adakan aku dapat menjadi sahabat sejati kepada mereka?...


IMAM
Al-Syafie banyak memberi pedoman dalam memilih kawan. Beliau juga
mengakui sukar mencari sahabat sejati yang mahu berkongsi suka duka
bersama...Ketika
menilai sahabat sejati pada waktu susah, katanya: Kawan yang tidak
dapat dimanfaatkan ketika susah lebih mendekati musuh daripada sebagai
kawan....

Tidak
ada yang abadi dan tidak ada kawan yang sejati kecuali yang menolong
ketika susah....

Sepanjang hidup aku berjuang bersungguh-sungguh mencari
sahabat sejati hingga pencarianku melenakanku....


Kukunjungi seribu negara, namun tidak satu negara pun yang penduduknya
berhati manusia...
Imam Al-Syafie turut meminta kita berhati-hati
memilih sahabat kerana sahabat yang baik akan membawa ke arah kebaikan
dan begitu sebaliknya....
Katanya:
Jika seseorang tidak dapat menjaga nama baiknya kecuali dalam keadaan
terpaksa, tinggalkanlah dia dan jangan bersikap belas kasihan
kepadanya...Banyak orang lain yang dapat menjadi penggantinya. Berpisah
dengannya bererti istirehat....Dalam
hati masih ada kesabaran buat kekasih, meskipun memerlukan daya usaha
yang keras...Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan
sikap ramahmu kadangkala dibalas dengan sikap tidak sopan...Jika cinta
suci tidak datang daripada tabiatnya, tidak ada gunanya cinta yang
dibuat-buat.Tidak
baik bersahabat dengan pengkhianat kerana dia akan mencampakkan cinta
setelah dicintai....Dia akan memungkiri jalinan cinta yang terbentuk
dan akan menampakkan hal yang dulunya menjadi rahsia...Seseorang itu
juga dapat menundukkan musuhnya dengan menunjukkan rasa persahabatan.Imam
Al-Syafie dalam hal ini berkata: Ketika aku menjadi pemaaf dan tidak
mempunyai rasa dengki, hatiku lega, jiwaku bebas daripada bara
permusuhan....Ketika musuhku berada di hadapanku, aku sentiasa
menghormatinya... Semua itu kulakukan agar aku dapat menjaga diriku
daripada kejahatan....Aku nampakkan keramahan, kesopanan dan rasa
persahabatanku kepada orang yang kubenci, seperti aku nampakkan hal itu
kepada orang yang kucintai................................


Sunday, 20 November 2011

New technology (Maglev)

Maglev (derived from magnetic levitation), is a system of transportation that uses magnetic levitation to suspend, guide and propel vehicles from magnets rather than using mechanical methods, such as friction-reliant wheels, axles and bearings. Maglev transport is a means of flying a vehicle or object along a guideway by using magnets to create both lift and thrust, only a few inches above the guideway surface. High-speed maglev vehicles are lifted off their guideway and thus move more smoothly, quietly and require less maintenance than wheeled mass transit systems – regardless of speed. This non-reliance on friction also means that acceleration and deceleration can far surpass that of existing forms of transport. The power needed for levitation is not a particularly large percentage of the overall energy consumption; most of the power used is needed to overcome air resistance (drag), as with any other high-speed form of transport.

The highest recorded speed of a Maglev train is 581 km/h (361 mph), achieved in Japan by the CJR's MLX01 superconducting maglev in 2003, 6 km/h (3.7 mph) faster than the conventional TGV wheel-rail speed record.

 Watch this video
 


After look at this technology, do you think will it be possible to create flying car using this concept????

Feel alone


You are not alone. Muslims are not alone. We are not suffering in silence. There are millions of good people who are Muslim and non Muslim with beautiful hearts and minds. These are people who have supported us, individually and collectively, by checking up on us and making sure we are safe. These are individuals and organizations who have spoken up in defense of Muslims as we endured harassment and discrimination.We must think of them, talk to them, connect with them, and pray for them. Through our connections, we will break the chain of isolation that leads to depression and anxiety.

Stress

          The things that cross our minds and make us feel distressed are things in the past that have caused grief, things in the future that we are worried about, and things in the present which concern us. People react differently to stress and worries, depending on how many things are concerning them, whether the worry is continuous or not, and on whether they have faith in their hearts or are rebellious and sinful. We may describe people’s hearts as being of two types: either the heart is the throne of Allah, filled with light, life, happiness, joy and all the treasures of goodness; or it is the throne of syaitan, wherein is distress, darkness, death, grief, worry and anxiety.People’s worries and concerns will also differ, according to the differences in their motivations, circumstances and individual responsibilities.                

Examples of different kinds of stress


Kinds of anxieties that may result from committing sin include: the distress suffered after shedding blood wrongfully; or the anxiety of a woman who is pregnant as a result of fornication or adultery
  
Some kinds of anxiety result from fears about what may lie ahead in the future, for example a father may be worried about what will happen to his children after he dies, especially if they are weak and he has nothing to leave behind for them.

Kinds of distress that result from wrongful treatment at the hands of others include that suffered because of mistreatment by one's own relatives, as the poet said: “The wrong suffered at the hands of those who are closely-related is more painful to bear than a blow from a powerful sword.”
 
Distress suffered because of the calamities that happen in this world include: chronic or serious diseases, disobedience of children towards their parents, hostility on the part of one’s wife or mistreatment on the part of one’s husband.

Saturday, 19 November 2011

Tuesday, 15 November 2011

series and parallel circuit

Series circuits


Series circuits are sometimes called current-coupled or daisy chain-coupled. The current in a series circuit goes through every component in the circuit. Therefore, all of the components in a series connection carry the same current. There is only one path in a series circuit in which the current can flow.
A series circuit's main disadvantage or advantage, depending on its intended role in a product's overall design, is that because there is only one path in which its current can flow, opening or breaking a series circuit at any point causes the entire circuit to "open" or stop operating. For example, even one of the light bulbs in an older-style string of Christmas tree lights burns out or is removed, the entire string becomes inoperable until the bulb is replaced.

Resistors

The total resistance of resistors in series is equal to the sum of their individual resistances:
This is a diagram of several resistors, connected end to end, with the same amount of current through each.
R_\mathrm{total} = R_1 + R_2 + \cdots + R_n

Electrical conductance presents a reciprocal quantity to resistance. Total conductance of a series circuits of pure resistors, therefore, can be calculated from the following expression:
\frac{1}{G_\mathrm{total}} = \frac{1}{G_1} + \frac{1}{G_2} + \cdots + \frac{1}{G_n}.
For a special case of two resistors in series, the total conductance is equal to:
G_{total} = \frac{G_1 G_2}{G_1+G_2}.

Inductors

Inductors follow the same law, in that the total inductance of non-coupled inductors in series is equal to the sum of their individual inductances:
A diagram of several inductors, connected end to end, with the same amount of current going through each.
L_\mathrm{total} = L_1 + L_2 + \cdots + L_n
However, in some situations it is difficult to prevent adjacent inductors from influencing each other, as the magnetic field of one device couples with the windings of its neighbours. This influence is defined by the mutual inductance M. For example, if two inductors are in series, there are two possible equivalent inductances depending on how the magnetic fields of both inductors influence each other.
When there are more than two inductors, the mutual inductance between each of them and the way the coils influence each other complicates the calculation. For a larger number of coils the total combined inductance is given by the sum of all mutual inductances between the various coils including the mutual inductance of each given coil with itself, which we term self-inductance or simply inductance. For three coils, there are six mutual inductances M12, M13, M23 and M21, M31 and M32. There are also the three self-inductances of the three coils: M11, M22 and M33.
Therefore
Ltotal = (M11 + M22 + M33) + (M12 + M13 + M23) + (M21 + M31 + M32)
By reciprocity Mij = Mji so that the last two groups can be combined. The first three terms represent the sum of the self-inductances of the various coils. The formula is easily extended to any number of series coils with mutual coupling. The method can be used to find the self-inductance of large coils of wire of any cross-sectional shape by computing the sum of the mutual inductance of each turn of wire in the coil with every other turn since in such a coil all turns are in series.

Capacitors

See also Capacitor networks
Capacitors follow the same law using the reciprocals. The total capacitance of capacitors in series is equal to the reciprocal of the sum of the reciprocals of their individual capacitances:
A diagram of several capacitors, connected end to end, with the same amount of current going through each.
\frac{1}{C_\mathrm{total}} = \frac{1}{C_1} + \frac{1}{C_2} + \cdots + \frac{1}{C_n}.

Switches

Two or more switches in series form a logical AND; the circuit only carries current if all switches are 'on'. See AND gate.

Cells and batteries

A battery is a collection of electrochemical cells. If the cells are connected in series, the voltage of the battery will be the sum of the cell voltages. For example, a 12 volt car battery contains six 2-volt cells connected in series.

Parallel circuits

If two or more components are connected in parallel they have the same potential difference (voltage) across their ends. The potential differences across the components are the same in magnitude, and they also have identical polarities. The same voltage is applicable to all circuit components connected in parallel. The total current is the sum of the currents through the individual components, in accordance with Kirchhoff’s current law.

Resistors

The current in each individual resistor is found by Ohm's law. Factoring out the voltage gives
I_\mathrm{total} = V\left(\frac{1}{R_1} + \frac{1}{R_2} + \cdots + \frac{1}{R_n}\right).
To find the total resistance of all components, add the reciprocals of the resistances Ri of each component and take the reciprocal of the sum. Total resistance will always be less than the value of the smallest resistance:
A diagram of several resistors, side by side, both leads of each connected to the same wires.
\frac{1}{R_\mathrm{total}} = \frac{1}{R_1} + \frac{1}{R_2} + \cdots + \frac{1}{R_n}.
For only two resistors, the unreciprocated expression is reasonably simple:
R_\mathrm{total} = \frac{R_1R_2}{R_1+R_2} .
This sometimes goes by the mnemonic "product over sum".
For N equal resistors in parallel, the reciprocal sum expression simplifies to:
\frac{1}{R_\mathrm{total}} = \frac{1}{R} \times N.
and therefore to:
{R_\mathrm{total}} = \frac{R}{N}.
To find the current in a component with resistance Ri, use Ohm's law again:
I_i = \frac{V}{R_i}\,.
The components divide the current according to their reciprocal resistances, so, in the case of two resistors,
\frac{I_1}{I_2} = \frac{R_2}{R_1}.
An old term for devices connected in parallel is multiple, such as a multiple connection for arc lamps.
Since electrical conductance G is reciprocal to resistance, the expression for total conductance of a parallel circuit of resistors reads:
{G_\mathrm{total}} = {G_1} + {G_2} + \cdots + {G_n}.
The relations for total conductance and resistance stand in a complementary relationship: the expression for a series connection of resistances is the same as for parallel connection of conductances, and vice versa.

Inductors

Inductors follow the same law, in that the total inductance of non-coupled inductors in parallel is equal to the reciprocal of the sum of the reciprocals of their individual inductances:
A diagram of several inductors, side by side, both leads of each connected to the same wires.
\frac{1}{L_\mathrm{total}} = \frac{1}{L_1} + \frac{1}{L_2} + \cdots + \frac{1}{L_n}.
If the inductors are situated in each other's magnetic fields, this approach is invalid due to mutual inductance. If the mutual inductance between two coils in parallel is M, the equivalent inductor is:
\frac{1}{L_\mathrm{total}} = \frac{L_1+L_2-2M}{L_1L_2-M^2 }
If L1 = L2
 L_{total} = \frac{L+M}{2}
The sign of M depends on how the magnetic fields influence each other. For two equal tightly coupled coils the total inductance is close to that of each single coil. If the polarity of one coil is reversed so that M is negative, then the parallel inductance is nearly zero or the combination is almost non-inductive. It is assumed in the "tightly coupled" case M is very nearly equal to L. However, if the inductances are not equal and the coils are tightly coupled there can be near short circuit conditions and high circulating currents for both positive and negative values of M, which can cause problems.
More than three inductors becomes more complex and the mutual inductance of each inductor on each other inductor and their influence on each other must be considered. For three coils, there are three mutual inductances M12, M13 and M23. This is best handled by matrix methods and summing the terms of the inverse of the L matrix (3 by 3 in this case).
The pertinent equations are of the form: v_{i}=\sum_{j} L_{i,j}\frac{di_{j}}{dt}

Capacitors

Capacitors follow the same law using the reciprocals. The total capacitance of capacitors in parallel is equal to the sum of their individual capacitances:
A diagram of several capacitors, side by side, both leads of each connected to the same wires.
C_\mathrm{total} = C_1 + C_2 + \cdots + C_n.
The working voltage of a parallel combination of capacitors is always limited by the smallest working voltage of an individual capacitor.

Switches

Two or more switches in parallel form a logical OR; the circuit carries current if at least one switch is 'on'. See OR gate.

Cells and batteries

If the cells of a battery are connected in parallel, the battery voltage will be the same as the cell voltage but the current supplied by each cell will be a fraction of the total current. For example, if a battery contains four cells connected in parallel and delivers a current of 1 ampere, the current supplied by each cell will be 0.25 ampere. Parallel-connected batteries were widely used to power the valve filaments in portable radios but they are now rare.

Combining conductances

From Kirchhoff's circuit laws we can deduce the rules for combining conductances. For two conductances G1 and G2 in parallel the voltage across them is the same and from Kirchoff's Current Law the total current is
I_{Eq} = I_1 + I_2.\ \,
Substituting Ohm's law for conductances gives
G_{Eq} V = G_1 V + G_2 V\ \,
and the equivalent conductance will be,
G_{Eq} = G_1 + G_2.\ \,
For two conductances G1 and G2 in series the current through them will be the same and Kirchhoff's Voltage Law tells us that the voltage across them is the sum of the voltages across each conductance, that is,
V_{Eq} = V_1 + V_2.\ \,
Substituting Ohm's law for conductance then gives,
\frac {I}{G_{Eq}} = \frac {I}{G_1} + \frac {I}{G_2}
which in turn gives the formula for the equivalent conductance,
\frac {1}{G_{Eq}} = \frac {1}{G_1} + \frac {1}{G_2}.
This equation can be rearranged slightly, though this is a special case that will only rearrange like this for two components.
G_{Eq} = \frac{G_1 G_2}{G_1+G_2}.

Ohm's law




Ohm's law states that the current through a conductor between two points is directly proportional to the potential difference across the two points. Introducing the constant of proportionality, the resistance. one arrives at the usual mathematical equation that describes this relationship:
I = \frac{V}{R}

where I is the current through the conductor in units of amperes, V is the potential difference measured across the conductor in units of volts, and R is the resistance of the conductor in units of ohms.














 V=IR

Is the formula which is Ohm's law. According to this formula, V=IR, I=V/R, and R=V/I.
V means voltage, I means current, and R means resistance. So, Voltage equals Current times Resistance. To remember this, here is Ohm's Pyramid

English

Starting today i will try my best to post articles or story in english. My english is still in primary school. So, any comment or correction from the reader is needed. This is a way for me to improve my english. You can laugh if i make a silly mistake. i will take it as my weakness. hope for the best.

Monday, 14 November 2011

Ingatan

Hari ni aku lakukan kesilapan yang teramat besar..X dapat dimaafkan..Aku sendiri xdapat maafkan diri ini..Aku terima sebagai ingatan untuk aku...

Pengalaman dompet tercicir

Hai semua...Baru-baru ni pada hari khamis, ada sesuatu yang berlaku..ini menjadi pengajaran dan pengalaman buat diri aku...Suka untuk aku kongsi dengan semua...Semuanya bermula apabila aku dalam perjalanan pulang selepas hantar adik aku ke sekolah..Di hadapan sekolah kebangsaan kampung tengah, dompet yang berada dalam poket aku tiba-tiba tercicir..Aku perasaan dompet aku tercicir bila aku raba poket, aku tak jumpa dompet..Aku berpaling belakang dan nampak la dompet aku tu..Aku pun patah balik..dalam masa tu ada la satu lelaki melayu yang menaiki motor yamaha LC berhenti tempat dompet aku cicir tu..Aku ingat kan dia amik nak bagi pada aku..tapi rupa-rupanya amik untuk dirinya...Terkejut juga aku masa tu..tak sangka perkara tu..Mula la aku kejar dia..motor honda cup lawan LC..agak lah sendiri apa terjadi..Nombor plat pun tak sempat nak tengok..Tension gile masa tu..arrrrrrrrrrrrr....Aku kehilangan jejak dia di kampung banggol donas...Selepas itu, aku balik ke rumah dan ajak sepupu aku buat report polis kat balai polis manir..Bermula la perjalanan aku nak cover balik semua yang hilang..Aku bernasib baik sebab kawan baik aku ada hari tu. First aku pergi ke wisma persekutuan untuk buat ic baru..Dalam kes aku, aku dapat pengecualian dari denda yang sepatutnya kena iaitu bayaran sebanyak RM110..Selepas berbincang, pegawai di jpn itu buat keputusan apa yang berlaku bukan kecuaian aku..jadi aku dapat free..nasib baik..selepas itu. aku pergi ke bank untuk delete semua kad yang ada..lepas tu aku buat kad yang baru..Untuk cover tiket yang hilang..Aku pergi ke syarikat bas express itu.aku ceritakan apa yang terjadi dan tunjuk report polis aku..mujur aku ingat butir-butiran tiket itu..jadi aku dapat tiket yang baru..Aku tak sempat buat lesen baru disebabkan kekangan masa..Selesai semua aku balik ke rumah...Tiba-tiba orang kampung datang dan bagi balik dompet aku..Menurutnya, ada orang yang datang dan tinggal kan dompet tu kat kedai makan di kampung aku..Mujur dapat balik..Yang hilang hanya lah duit..Yang lain semua ada...Bila fikir semula, pengalaman ni sangat berharga..ada hikmah disebalik kejadian ni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...