OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Monday, 9 April 2012

Isteri Idaman



Rasulullah SAW bersabda: "Mahukah aku beritahukan kepada kalian, isteri-isteri kamu yang menjadi penghuni syurga ialah isteri yang penuh kasih sayang, banyak anak, selalu kembali kepada suaminya. Di mana jika suaminya marah, dia mendatangi suaminya dan meletakkan tangannya pada tangan suaminya seraya berkata: "Aku tak dapat tidur sebelum engkau reda". (riwayat al-Nasai dalamIsyratun Nisa no. 257.)

Alangkah beruntung jika isteri aku nanti dapat menenangkan kemarahan aku dengan kelembutannya seperti diatas. Bahagianya dapat aku rasakan hanya dengan membayangkannya. Saat aku sakit demam seperti sekarang, dia datang menyorongkan kepala aku atas peha dia dan meletakkan tuala lembap atas dahi yang kepanasan ini.. Dia menghiburkan diri aku sehingga aku lupa aku sedang sakit.. Huhu..Alangkah baik jika dia disampingku sekarang..
 
Ya allah, jadikan lah hati aku ini hati orang yang beriman ya allah.. Tabahkanlah hati aku dalam menempuh dugaan mu dan sembuhkanlah diri ini dari kesakitan yang kau berikan.. Ya allah, berilah panduan kepada aku untuk membetulkan diri ini menuju jalan yang engkau redhai.. Ingatkan lah sentiasa padaku ya allah akan kekuasaan dan keagungan-Mu, agar aku tidak lalai dari mengingati suruhan dan meninggalkan larangan mu..  Sesungguhnya pada mu lah aku berserah...

Terima kasih..salam dari pantai timur.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...