OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Saturday, 30 June 2012

Portfolio 1 Citizen.. Kursus Amalan Kejuruteraan


Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Untuk portfolio bagi program 1 Citizen, aku masih belum buat keputusan nak buat kategori mana untuk presentation hari isnin ini.. Idea aku dengan kawan aku, adalah buat video berkaitan dengan salah laku penggunaan internet dan kesannya.
 
Tujuan portfolio ini adalah:

The main purpose of this competition is for you to demonstrate your understanding what it means to be a responsible Netizen through different tools and media. Coming up with a project of your own will confirm and verify your understanding of the ground rules that are to be used acceptably in the digital world today. It is hoped that through these works, 'good behavior' online will also be promoted globally.   ---> from 1 citizen website.

Kategori yang anda boleh pilih untuk hantar portfolio
  1. Video/Animation
  2. Poster
  3. Photo 
  4. Creative Writing
  5. Slide Show
  6. Audio/Song
  7. Blog Activity
  8. Facebook Page
  9. Open Category
Antara 9 kategori yang terdapat diatas, tentu anda tertanya-tanya.. Kenapa aku tak pilih je Blog Activity kan?? Sebab aku tak pilih blog activity adalah kerana portfolio untuk blog adalah individu. Maknanya seorang sahaja untuk satu blog. Portfolio ini aku nak buat pair( dua orang ). Jadi sudah tentu tak boleh pilih kategori blog activity. 

Tetapi...!!! Sebagai seorang blogger. Aku akan cuba buat juga portfolio untuk blog activity. Dah jiwa blogger.. Sayang la kalau tak buat sesuatu yang berkaitan dengan blog. Kalau tak boleh submit kepada lecture.. Sekurang-kurangnya aku boleh submit kepada anda semua. Mana tahu, anda berminat untuk join program 1 Citizen.. 

Terima kasih..salam dari pantai timur. 
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...