OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Sunday, 28 October 2012

Beraya Aidiladha Di Kampung Parit Samsu, Muar

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Apa khabar semua?? ^_^. Pasti semua sudah kekenyangan dengan nikmat daging yang melimpah ruah sampai ke rumah kita. Betul tak?? hehe.. Allhamdulilah.." Syukur kepada yang maha esa atas segala nikmat dan rezeki yang telah dia berikan kepada kita semua. "

Tahun ini aku beraya di Kampung Parit Samsu, Muar.. Aku tak balik beraya tahun ni, jadi aku ikut kawan aku balik ke kampung dia. Disini aku dan kawan-kawan dapat pengalaman menguruskan kerja-kerja sembelihan binatang korban. Nampak saje senang, tetapi rupa-rupanya kerja ini memerlukan pengalaman dan cara yang betul untuk menyembelih, melapah dan mengagihkan binatang tersebut.


Gambar kali ini tak banyak sangat sebab tak sempat nak ambil. Tambahan pula, aku diperlukan semasa aktiviti ini dijalankan. Satu keajaiban yang aku lihat pada hari tersebut adalah betapa mudahnya binatang-binatang ini menyerahkan dirinya untuk disembelih. Pada riak wajahnya pula terpapar senyuman kegembiraan. Allahu akbar.





Muka-muka kepenatan selepas bergeluman dengan daging


Selesai dengan aktiviti menguruskan daging lembu, malam itu kami uruskan pula majlis tahlil. Makanan malam tu memang tip top terutamnya sup gear box dan rendang daging. Terbaik!!. Last sekali kami disajikan dengan persembahan silat sendeng. Bunga silatnya boleh tahan lawa.. hehe.

 Terima kasih.. salam dari pantai timur.



Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...