OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Thursday, 25 October 2012

Blog Ini Ada Malware Ke??

Assalamualaikum dan salam sejahtera..



Tadi aku dapat feedback dari seorang kawan mengatakan ada malware di dalam blog aku ini. Apabila buka aku ni blog ini terus naik warning malware. Dia pun dah malas nak buka blog aku sebab ada virus. Jadi aku nak tanya korang semua, pernah ke dapat malware warning pada blog aku ini??? 

kalau ada sila bagitau aku. Kerjasama anda semua amat penting kepada aku.

Sebagai langkah berjaga-jaga aku sudah scan virus di blog aku dengan menggunakan http://www.urlvoid.com dan http://www.unmaskparasites.com . Hasil scan aku adalah seperti berikut. Blog aku bersih dari sebarang malware. 


Ini pula result hidden link di dalam blog aku. Maknanya ada spammer yang tidak bertanggungjawab telah meletakkan link yang tidak sepatutnya di dalam blog aku. Aku dah detect spammer ini sebelum ini dan block anonymous dari comment blog aku. Aku dah buang semua comment itu, tetapi ada lagi link yang telah disembunyikan oleh mereka. Keji-keji.. 



Yang aku perasan sekarang kat chat box tu banyak link-link yang tidak sepatutnya berada disitu. Jadi aku minta kerjasama semua, janganlah tinggalkan link-link spam atau iklan yang disembunyikan di dalam chat box itu. Cara sebegitu memang sangat tidak adil. Jangan sampai aku ambil tindakan membuang terus chat box itu. Ok..

Terima kasih.. salam dari pantai timur.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...