OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Wednesday, 9 January 2013

Blogwalking Untuk Mencari Kawan

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Bersegmen Untuk Mencari Kawan

Mencari kawan di alam maya melalui Blogwalking

Memang tidak dinafikan, cara cepat untuk kita memperkenalkan blog kepada masyarakat adalah dengan cara Berblogwalking melalui Segmen atau Contest yang kita sertai. Apabila menyertai sesuatu segmen atau contest, perkara yang menjadi kemestian kepada kita adalah berblogwalking atau melawat blogger-blogger yang turut menyertai segmen tersebut.

Banyak kelebihan apabila kita berblogwalking ini. Antaranya adalah kita dapat mengeratkan silaturahim antara kita dengan orang lain. Saya ambil contoh yang paling senang iaitu "berjiran." Blogwalking ni sama seperti kita menegur jiran sebelah rumah. Kita tegur jiran dan berkenalan dengan mereka. Jikalau kita senyap dan dia pun senyap. Sampai bila-bila pun ikatan silaturahim itu tidak terjalin. Betul tak??

Sebab tu cara paling mudah kita nak berkawan atau mencari kawan adalah dengan buat blogwalking dan meninggalkan komen. Cara yang pantas untuk melawat blog mereka adalah dengan menyertai segmen. Aku nak ambil segmen yang sedang berlangsung sekarang ini iaitu http://www.fizgraphic.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html. Melalui segmen ini kita dapat melawat blogger-blogger mengikut negeri masing-masing.

Katakan lah korang nak cari calon isteri dari negeri Terengganu. Jadi berkenalan lah dengan mereka yang berasal dari Terengganu itu. Mana tahu terjumpa jodoh disana. ^_^. Kalau nak berkawan, singgahlah ke semua blog yang ada di situ. Dalam ramai-ramai itu mesti ada yang sudi berkawan dengan kita. Apabila ada kawan dalam dunia blog, kita update blog pun terasa gembira.. ^_^

Terima kasih.. salam dari pantai timur.



Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...