OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Thursday, 10 January 2013

Kepentingan Kandungan Entri Yang Berkualiti

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Kepentingan Kandungan Entri Yang Berkualiti

Masa aku awal-awal menjadi blogger dulu, entri yang aku tulis memang betul-betul bersifat peribadi. Semuanya pasal diri aku. Masa tu aku langsung tak fikir pasal orang lain baca blog ini. Yang aku fikir, aku tulis blog ini hanya untuk diri aku dan juga orang yang tersayang. Macam biasalah. entri awal-awal dulu kalau baca memang membosankan. Penulisan entri masa tu memang tak berkualiti. Sekali tengok pun dah malas nak baca. Tapi aku sayang entri-entri itu sebab ia berkisar cinta pertama aku.

"Masa mematangkan diri." Apabila masa berlalu, semakin banyak ilmu pasal dunia blog yang aku terima. Dari situlah aku belajar macam mana nak tulis entri yang berkualiti dan boleh diterima orang lain. Diterima itu bermaksud orang lain memahami apa yang kita cuba sampaikan. Tak guna tulis panjang-panjang jika orang tak faham apa yang kita nak sampaikan. Tetapi jujur aku katakan. Penulisan aku masih teruk. Belum mencapai kualiti yang tinggi.

Semakin lama kita berada dalam dunia blog ini semakin kita terasa pentingnya untuk kita menulis entri-entri yang berkualiti dan penuh dengan informasi. Kenapa aku kata macam tu?? haa.. Aku kata macam tu sebab ramai yang cari blog ini menggunakan google. Macam kita semua la. Apabila kita perlukan sesuatu, kita akan google dan cari apa yang kita kehendaki. Dalam hati mesti kita mengharapkan entri yang ditulis itu lengkap dan memenuhi apa yang kita cari kan??

Tapi apabila aku lihat balik entri-entri yang lepas, macam ada banyak yang hilang dari entri tersebut. Apa yang diorang cari itu tiada dalam entri aku. Rasa bersalah juga pada mereka. Jadi aku cuba untuk menulis selengkapnya pasal sesuatu benda. Masalahnya sekarang adalah tajuk sesebuah entri. Sampai sekarang aku masih tercari-cari cara untuk menulis tajuk entri yang betul.

Terima kasih..salam dari pantai timur.
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...