OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Monday, 14 January 2013

Preview 11 edisi jurutera - Suke Duke Duke Jurutera

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Seperti yang dijanjikan, aku nak review seorang lagi rakan blogger yang menyertai segmen ringkas aku sebelum ini. Blogger yang bertuah ini adalah seorang Bakal Jurutera dalam bidang kimia yang sedang menuntut di Universiti Malaysia Pahang, Gambang. "Dekat dengan matrik aku dulu". Hehe.. Dia ni jugak satu negeri aku, Negeri Terengganu.

Nurul Farhana bt Razali

Nama pemilik blog suke duke duke jurutera ini adalah Nurul Farhana bt Razali. URL blog dia adalah http://budakhodoh.blogspot.com. Tak tahu lah kenapa dia pilih nama budak hodoh. Apabila pergi usha tadi cantik je. Tak ada hodoh pun. Hmm.. Kalau nama blog suke duke duke blog itu, aku boleh la fikir kenapa.. Sebab aku pun belajar engineering. ^_^. Memang lebih banyak duka dari suka. Hehe.

Ok. Pasal blog ini lebih baik banyak buat penambahbaikan. Terutamanya pada susunan widget di sidebar itu. Susun elok-elok dan mana yang terlebih itu baik letakkan di bahagian header atau footer. Kurangkan juga bilangan blog post kepada 2 atau 3 sahaja. Letak banyak-banyak letih orang nak scroll. ^_^. Lepas tu adjust sikit warna background supaya orang mudah baca tulisan pada post dan sidebar itu. Buat transparent nampak putih sangat lah. Lepas tu mesej pop up yang keluar apabila kita buka blog itu. Rasanya tak sesuailah. Ramai yang tak suka dengan widget itu. Baik tulis je pada sidebar kita kata-kata selamat datang.

Hmm.. itu sahaja kot. Ini cadangan je. Kalu nok ikut, boleh jugok. Try adjust mane yang sesuai. Kalau dok amboh pun takpe jugok sebab ikut citarasa diri kita. Mana yang awok rase ok tu, biar je lah. Boleh ea?? ^_^. Kandungan blog pun dah ok saya tengok.. Blog luahan hati, memang macam tu lah gaya nye.

Terima kasih..salam dari pantai timur.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...