OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Thursday, 16 May 2013

Kalah Biarlah Berpuas Hati

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

selamat berjuang

Final Exam sudah hampir.. Dengan baki beberapa minggu lagi untuk menempuh final yang kritikal ini.. Tak dinafikan, hati aku sudah mula gelisah.. Tambah lagi dengan format permarkahan final exam yang baru bermula semesta ini.. Hmm.. Entah lah macam mana nasib aku nanti.

Format permarkahan yang baru diperkenalkan adalah kena dapatkan 50% markah daripada 100% markah final.. Jikalau tidak dapat lebih dari 50% ini akan dikira Gagal subject.. Walaupun markah course work/carry mark dapat penuh tetapi jika tidak dapat lebih 50% dalam final exam, subject itu akan tetap dikira gagal..

Bagi pelajar yang pandai, hal ini langsung tidak merisaukan mereka.. Tapi bagi pelajar yang kurang sikit macam aku ini.. Hal ini amat berat.. Sebab sebelum ini, kami hanya perlu score markah carry mark yang diberikan lecture untuk lulus sesuatu subject.. Jadi final exam tak lah perlu dirisaukan sangat untuk lulus.. Kali ini..... "INIKALILA".. Aku tak pasti apa nasib aku nanti..

Tapi apa yang aku boleh katakan... Aku tak akan kecundang sebelum berjuang.. Walaupun apa pun yang akan berlaku nanti, aku tetap ingin buat yang terbaik agar aku tidak akan rasa menyesal setiap keputusan yang akan aku dapat nanti. Jikalau kalah, aku nak kalah dalam keadaan berpuas hati..

Cuma apa yang aku paling harapkan adalah aku lulus dan final exam nanti.. Doakan aku kawan-kawan semoga aku berjaya..

* Sebelum itu, aku nak ucapkan selamat hari guru kepada semua guru yang mengajar ilmu-ilmu berguna dan berfaedah kepada kami semua.. Terima kasih atas pergorbananmu wahai guru.. ^_^

Terima kasih..salam dari pantai timur.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...